Carpe Trutta

"Ørreten er sukkeret på grøten, Kremen av kremen, Prikken over i`en, Foten i hosen, Huet på spiker`n. Men, viktigst av alt, Ørreten er Yin der vi er Yang".

mandag 16. mai 2011

Sulitjelma 2010

I fjor høst fikk jeg gleden av å være med min kjære fiske-onkel til hans favoritt sted når det kommer til stor brunørret og vakker natur. Nemlig Sulitjelma i Nordland fylke. Her er det så utrolig mange vann at mann blir litt smårar av å studere kartet. "her vil jeg fiske, der vil jeg fiske osv..."
En ting er sikkert, det ER fint der, det ER stor fisk der, og det er overraskende mye fisk! Skal ikke skryte på meg den aller største fangsten på turen, men kontakt med en god del stor fisk ble det. Vi fisket i hovedsak i mindre fjellvann på turen i 2011.
Under, noen enkle bilder fra turen.




Det blir tur i år også, Sulitjelma skal igjen beleires, og denne gangen er det elvefiske som gjelder fra a til å.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar